Mali Mühür Başvuru Süreci
Mali Mühür başvuru süreci için aşağıdaki adımların takip edilmesi ve uyarılara dikkat edilmesi germektedir.
- Mali Mühür Sertifikası için mportal.kamusm.gov.tr adresine gidilir.
- Açılan sayfada başvuru ile ilgili alanlar doldurularak başvuru gerçekleştirilir.
- Başvuru yapıldıktan sonra başvurunun son ekranında verilen bilgilere göre ödemeler gerçekleştirilir. Sanal POS üzerinden yapılan ödemeler aynı gün içerisinde hesaba yansır.
- Talep edilen ürün ve hizmet bedeli Kamu SM hesabına geçtikten sonra sertifika üretim sürecine başlanır.
Mali Mühür Başvuru Ücreti
- Sertifika fiyatları, Tüzel Kişi, 3 (üç) Yıllık Mali Mühür Sertifikası (MÜS+GÜS) ve Akıllı Kart Okuyucu Ücreti 395,30 TL (335 TL + KDV) Gerçek Kişi, 3 (üç) Yıllık Mali Mühür Sertifikası (MÜS+GÜS) ve Akıllı Kart Okuyucu Ücreti 251,34 TL (213 TL + KDV)
Mali Mühür Sertifikası nedir?
- Mali Mühür Sertifikası, tüzel kişilere verilen ve mali belgeleri (e-Fatura, e-Defter, e-Arşiv, e-İrsaliye vb.) mühür atmak için kullanılan sertifikadır.
Mali Mühür Kaç Günde Gelir?
- Başvuru yaptıktan sonra yaklaşık 7 gün içerisinde mühür elinize ulaştırılır.
Adi Ortaklıkta Mali Mühür Başvurusu Nasıl Yapılır?
- Adi Ortaklık Mükellefleri için online başvuru yöntemiyle mali mühür temin edilememekte olup, Adi Ortaklık Mükelleflerinin Mali Mühür temini için bazı belgeleri Gelir İdaresi Başkanlığı’na kargo ile göndermeleri gerekmektedir.
Mali Mühür PIN/Şifre Alma
- Mali mührünüze sim kartı taktıktan sonra Mali Mühür Sertifikanıza ait PIN/Şifre almanız gerekmektedir. Mali Mühür şifresini https://nesbireysel.kamusm.gov.tr/nb.go adresli Kamu Sertifikasyon Merkez’i sayfasından alınmaktadır.
Mali Mühür Sertifika Tipi Nedir?
- Mali Mühür Sertifikası (MÜS): Sertifika sahibinin Vergi Kimlik Numarası ve unvanı bilgilerini içerir. Bu sertifika kullanılarak e-fatura ve ilgili mevzuatla izin verilen diğer belgeler mühürlenir. Güvenlik Hizmetleri Sertifikası (GÜS): Sertifika sahibinin Vergi Kimlik Numarası ve unvanı bilgilerini içerir.
Önemli Hususlar
Not 1: Başvuru ekranında ünvan bilgisi yanlış gelirse farklı tarayıcıdan başvuru işlemini tekrar deneyiniz.Tekrar hata alınması durumunda başvuruya devam etmeyiniz ve Ticaret Sicil Müdürlüğü ile iletişime geçiniz.
Not 2: Başvuru türü HSM seçildi ise üretim için HSM cihazının hazır olması ve kurum ve cihaz bilgilerinin bilgi@kamusm.gov.tr
adresine iletilmesi gerekmektedir.Üretim, randevu alınarak HSM cihazının bulunduğu lokasyonda yapılmaktadır. HSM süreci dikkatle incelenmelidir.
Mali Mühür başvurusu için teknik ekiplerimiz tarafından Ücretsiz destek alabilirsiniz.
Mali mühür işlemleriniz tamamlandıktan ve firmanıza ulaştıktan sonra E-fatura başvuru işlemleri için bizim ile iletişime geçebilirsiniz.
E-fatura geçiş işlemleriniz mali mühürünüz mevcut olduğunda 15 dakikalık süreç ile kurulum ekibimiz tarafından E-fatura portalı Ücretsiz kurulum ve eğitim desteği ile hazır hale getirilir.
Teknik Ekip Tarafından Aranmak İçin Formu Doldurunuz